Jsou služby, které poskytuje například Praha – SEO etické?

Není pochyb o tom, že konkurenční prostředí na trhu je tvrdé, a prosadit se vyžaduje ostré lokty a často i pohyb na hraně, ne-li přímo za hranou, zákona. Cíl mají samozřejmě všichni stejný: vydělat co nejvíce peněz.
 
K tomu je samozřejmě zapotřebí, aby si stále více lidí kupovalo naše služby či zboží. A to znamená dostat naši firmu do povědomí široké veřejnosti. To je účelem propagace SEO – Praha, která může mít mnoho forem, nejen klasickou reklamu v televizi.

pracovní stůl v kanceláři
 
Ovšem jsou i formy propagace, které tak přímé nejsou. A nyní není řeč o skryté reklamě, která je ostatně postavena mimo zákon. Nyní mám na mysli to, co poskytuje například Praha – SEO. O co se zde jedná?
 
SEO je zkratka z anglického Search Engine Optimalization. Jedná se o metodiku, která má ve svém důsledku zařídit, aby se webová stránka dané firmy objevovala při zadání určitého slova do vyhledávače ve výsledcích na jednom z prvních míst. Jak toho dosahuje?
 
První část je poměrně nevinná. Obsahuje úpravu samotného webu tak, aby v něm byla obsažena daná slova a tím jej vyhledávač vyhodnotil jako něco, co je třeba zařadit do výsledků. Ovšem další část už tak čistá není. Nyní je totiž třeba vyhledávače přesvědčit, že naše internetová stránka patří nejen do výsledků, ale na přední pozici. Jak toho dosáhneme?

různá zařízení s připojením k internetu
 
Řešením je psaní a zveřejnění velkého množství podpůrných článků. Ty obsahují jak dané vyhledávané slovo, tak odkaz na cílový web. To pak vyhledávač vyhodnotí tak, že v souvislosti s vyhledávaným výrazem je daná webová stránka hodně zmiňována, a jedná se tedy o relevantní odkaz, který si zaslouží přední místo.
 
Nyní se nabízí otázka, zda je to férové vůči těm, kteří tuto praktiku nevyužívají, a zda výsledky vyhledávání nevypovídají spíš o tom, kolik mají dané firmy peněz spíše než o tom, jak jsou ve skutečnosti populární. Rozhodnutí už je pak jen na vás.